Produkt dodany do koszyka

Aktualności

03 / 09 / 2020

Co nowego w Maya LT 2020

Witamy w Maya LT 2020! Ta wersja zawiera nowe narzędzia i aktualizacje, które pomagają animatorom, modelarzom, riggerom i artystom technicznym być bardziej wydajnymi i produktywnymi, dzięki czemu mogą spędzać więcej czasu nad kreacją.

Ulepszenia wydajności animacji i pracy

Automatyczne przyciąganie kluczy do całej klatki

img/f5204690.gif

Włącz nową preferencję klawiszy automatycznego przyciągania ( Windows> Ustawienia / Preferencje> Preferencje> Suwak czasu ), aby uprościć przepływ pracy przy animacji. Przy włączonych klawiszach automatycznego przyciągania , przesuwanie lub skalowanie klawiszy w edytorze suwaka czasu i wykresu automatycznie przyciąga wybrane klawisze do najbliższej całej klatki. Ten przepływ pracy obsługuje również destrukcyjne skalowanie. Jeśli dwa klucze wylądują w tej samej ramce podczas skalowania, są łączone w jeden klucz. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Preferencje suwaka czasu i Używanie elementów sterujących animacją .

Uwaga: Aby przyciąganie do klawiszy było aktywne, w preferencjach suwaka czasu musi być włączone ustawienie Przyciągaj do całych klatek Wskaźnik aktualnego czasu . Jeśli opcja Przyciągaj do całych klatek jest wyłączona, suwak czasu nie będzie przyciągał niczego. Dotyczy to przesuwania, skalowania lub szorowania.

 

  • Przełącz widoczność duchów : wybierz nową opcję Wizualizuj> Pokaż / Ukryj duchy , aby przełączyć widoczność duchów w scenie bez utraty istniejących parametrów zjawy.

  • Nieprzezroczystość i kolor ducha: nowe zachowanie nieprzezroczystości ducha ułatwia rozróżnianie poszczególnych klatek animacji. Gradient krycia zmniejsza się teraz liniowo od ducha znajdującego się najbliżej bieżącej klatki do ducha najdalszego. Możesz zmienić gradient za pomocą opcji Pre Frame Alpha i Post Frame Alpha w Edytorze atrybutów . W połączeniu z kolorem ramki wstępnej i kolorem ramki postu można również łatwo zidentyfikować duchy przed i po bieżącej klatce. Więcej informacji można znaleźć w artykule Widmo obiektu .

Dwa nowe polecenia w menu Siatka ułatwiają naprawianie lub dodawanie topologii do wybranej siatki. Po prostu wybierz komponenty lub całą siatkę i uruchom Remesh, aby dodać szczegóły i równomiernie rozprowadzić krawędzie na jej powierzchni, a następnie uruchom Retopologize na powierzchni, aby zamienić wszystkie jej ściany w quady. Może to zaoszczędzić wiele godzin lub nawet dni żmudnego ręcznego czyszczenia modelowania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Automatyczna ponowna rejestracja siatki .

img/bce7739f.gif

Lepsze zarządzanie dźwiękiem
Wprowadzono ulepszenia w pracy z dźwiękiem w Maya.

Kliknij ikonę Głośność, aby wyświetlić suwak, aby dostosować poziom dźwięku pliku audio sceny.
Kliknij dwukrotnie ikonę głośności, aby wyciszyć dźwięk.
Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Głośność, aby uzyskać dostęp do menu Audio.

Ulepszenia edytora wykresów
Mnóstwo aktualizacji edytora wykresów sprawia, że jest on bardziej konfigurowalny i intuicyjny w Maju 2020.

Nowe ustawienie w preferencjach suwaka czasu, zakres odtwarzania pętli podczas przechodzenia przez klatki i klawiszeumożliwia zapętlenie zakresu odtwarzania zamiast kontynuowania całej animacji. Zobacz zakres odtwarzania preferencji suwaka czasu podczas przechodzenia przez klatki krokowe i klawisze, aby uzyskać więcej informacji.
Nowa opcja Wstaw klawisze

Nowa opcja Zachowaj typ styczny została dodana do opcji Wstaw klawisz w Edytorze wykresów. Aby go otworzyć, wybierz opcję Klucze > Narzędzie Wstaw klawisze > w menu Klawisze edytora wykresów.
To ustawienie umożliwia rozpoznawanie przez wstawione klawisze stycznych, które już istnieją, a wstawianie klawiszy zmienia kształt krzywej w celu uwzględnienia typów stycznych po obu stronach nowego klucza.

 

Co jeszcze jest nowe?
Ulepszenia wydajności edytora UV

Edytor UV przeszedł ogólną poprawę wydajności. Ponadto rozwiązano problemy związane z przerysowaniem gęstych oczek, preselekcji, selekcji, funkcjonalności i różnych innych problemów.
Nowa preferencja szybkości klatek na sekundę

Nowa opcja, Zakresy czasu zaokrąglania do całych wartości,została dodana do preferencji suwaka czasu, aby uniknąć wartości dziesiętnych podczas zmiany liczby klatek na sekundę. To ustawienie jest domyślnie aktywne, dzięki czemu Maya przybliża się do najbliższej wartości całej klatki za każdym razem, gdy zmienia się liczba klatek na sekundę.
Opcja Importuj edytor czasu
Nowa opcja Użyj wspólnego przekształcenia nadrzędnego została dodana do opcji Dodaj animację do edytora czasu, aby umożliwić importowanie animacji do Edytora czasu przy użyciu najczęściej przekształcanego nadrzędnego z wybranych przekształceń domyślnie.

Gdy ta opcja jest aktywna, nie trzeba wybierać hierarchii podczas przeciągania zasobu do Edytora czasu: hierarchia jest nadal dołączona do wynikowego klipu. Jest to przydatne, jeśli chcesz użyć relokatorów, aby zastosować transformację do wspólnego obiektu nadrzędnego, a nie każdego przekształcenia w klipie.
Wyświetlanie długich i krótkich nazw w Edytorze atrybutów i Edytorze węzłów

Opcje nazw atrybutów zostały dodane do menu Wyświetlanie w Edytorze atrybutów i Edytorze węzłów,w którym można teraz wyświetlać długie i krótkie nazwy atrybutów.
Nowa wtyczka substance 2.0

Maya LT 2020 zawiera nową wtyczkę Substance 2.0, która zapewnia nowe funkcje, które upraszczają tworzenie i edycję sieci cieniujących za pomocą tekstur substancji.

Aby uzyskać listę funkcji, odwiedź http://www.autodesk.com/maya-substance-docs.
WERSJA FBX 2020

Maya LT 2020 odbiera FBX 2020, który zapewnia różne poprawki błędów.
Więcej informacji można znaleźć w Pomocy FBX.


Ulepszenia wydajności outlinera
Stworzono nową preferencję interfejsu, Konspekt, aby umożliwić zwiększenie szybkości podczas rozwijania lub zaznaczania obiektów w konspekcie. Wcześniej praca z zestawami obiektów, które zawierają dużą liczbę ścian, może stać się powolna.

Uaktywniaj opcję Konspekr w preferencjach interfejsu, aby zwiększyć wydajność, ograniczając komunikaty o zmianie stanu.
Zmienna środowiskowa obsługuje teraz tryb profilu rdzenia (zgodność)

Wcześniej zmienną środowiskową MAYA_VP2_DEVICE_OVERRIDE można było ustawić tylko na tryby DirectX 11, OpenGL - Legacy lub OpenGL - Core Profile (Strict).

Teraz można go również ustawić w trybie OpenGL - Core Profile (Zgodność).

Zobacz Uruchamianie viewport 2.0 w trybie profilu OpenGL Core.
Czytaj maya.env z niestandardowej lokalizacji

Ustaw zmienną środowiskową MAYA_ENV_DIR na niestandardową lokalizację, tak aby plik Maya.env był zawsze odczytywany z tego folderu.
Format OpenEXR obsługiwany teraz dla płaszczyzn obrazu z kanałem głębokości

Teraz można dołączyć informacje o głębi do płaszczyzny obrazu za pomocą .exr z kanałem głębokości.